Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Növényi olajok az egészséges táplálkozásban

@kalivodatimi
Növényi olajok az egészséges táplálkozásban - muitatunk 6 magas antioxidáns tartalmú olajat
Az egészség, és egyben a testi/lelki jólét fontos része az egészséges táplálkozás. Mégis, manapság a táplálkozási szokások jellemzően magas energiatartalmú, alacsony rosttartalmú és magas szénhidráttartalmú ételek fogyasztását jelentik. Ennek eredményeképpen sokan szenvednek olyan egészségügyi problémáktól, melyekhez a helytelen táplálkozás és mozgásszegény életmód vezetett.

Növényi olajok szerepe az egészséges életmódban:

Az egészség egyik alappillére az egészséges táplálkozás, melyhez egyes növényi olajok fogyasztása is nagy mértékben hozzájárulhat, mert gazdagok telítetlen zsírsavakban, amelyek segítenek csökkenteni a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, javítják az ízületi egészséget és segítenek a bőr és a haj egészségének fenntartásában. Ezenkívül sok növényi olaj gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban és antioxidánsokban is, amelyek többek között erősítik az immunrendszert, és segítenek megóvni a sejteket a károsodástól.

A növényi olajok beépítése a táplálkozásba elképesztően könnyű, és sokféleképpen kivitelezhető:

Egyes növényi olajokat használhatjuk főzéshez, sütéshez vagy pároláshoz is. Önthetjük őket salátára. A jó minőségű, étkezésre alkalmas olajok ugyanakkor masszázsolajként is használhatóak, hogy tápláljuk a bőrünket és javítsuk az ízületeink egészségét. Növényi olajokat bőrápoláson kívül használhatunk hajápolásra is, hogy tápláljuk a hajszálakat és javítsuk a haj egészségét.

Íme 6 különleges olaj, amelyek roppant egészségesek:

Ligetszépe olaj

Egy kiváló forrása az omega-3 zsírsavaknak, amelyek számos egészségügyi előnnyel járnak, például a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében is segítenek. Gamma-linolénsav tartalma nagy szerepet játszik a gyulladások és az immunrendszer működésében, valamint a bőrproblémák és a reumatikus ízületi fájdalmak enyhítésében. Fogyasztásával bőrünket belülről tápláljuk, de külsőleg is alkalmazható bőrápolásra.

Argán olaj

Nagyon gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban és telítetlen zsírsavakban, amelyek táplálják a bőrt és a hajat, valamint csökkentik a ráncokat. Az argán olaj rendkívül magas E-vitamin tartalma segít megőrizni a fiatalos megjelenésünket. Az olajban található linolsav és fenolsav is hozzájárul egészségünk megőrzéséhez. Külsőleg alkalmazva elképesztő hatást gyakorol a bőrre.

Len olaj

Nagyon gazdag omega-3 és omega-6 zsírsavakban, amelyek segítenek a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, valamint javítják az ízületi egészséget. Tartalmaz A-, B-, C-, D-, E-vitamint is. Támogatja az agy és a látás egészségét. Gyulladáscsökkentő hatással is bír. 

Dió olaj

Erős antioxidánsokat tartalmaz, amelyek segítenek megóvni a sejteket a károsodástól. Ez az olaj is gazdag E-vitaminban. Kiváló Omega-3 zsírsav forrás, így jelentősen hozzájárul egészségünk megőrzéséhez. Pozitívan hat a koleszterin szintre, és gyulladáscsökkentő hatással is bír. 

Mandulaolaj

Nagyon gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban és telítetlen zsírsavakban, amelyek táplálják a bőrt és a hajat. Magas E- és A-vitamin tartalommal tartalommal rendelkezik, így véd a szabadgyökök káros hatásai ellen. Pozitívan hat a koleszterin szintre, véd a szív- és érrendszeri megbetegedésekkel szemben, és gyulladáscsökkentő hatással bír.

Kendermagolaj

Nagyon gazdag omega-3 és omega-6 zsírsavakban, melyek aránya a kendermagolajban tökéletes. Ez az olaj pozitívan hat az agyműködésre és a látásra. Erős támogatást nyújt az immunrendszernek. Rendszeres fogyasztása a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében nagyon sokat segít.

Ezek az olajok rendkívül hasznosak lehetnek a mindennapi táplálkozásban, és segíthetnek abban, hogy megőrizzük az egészségünket. Táplálnak és erősítenek minket, így az egészséges táplálkozásban joggal kapnak előkelő helyet.

Nézd meg teljes bio növényi olaj kínálatunkat!

Vissza ide: Életmód blog
Az oldal tetejére