Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Melyik gluténmentes alternatív lisztféle mire jó?

Reformlisztek felhasználási módja

Minden gluténmentes, alacsony szénhidráttartalmú lisztnek megvan a maga “fő szakterülete”, ahol igazán jól teljesít. Egyes alternatív lisztfélék édes süteményekhez ideálisak, mások pedig sós tésztákhoz a legjobbak. Vannak, amik főzelékek, szószok sűrítéséhez is tökéletesek, és vannak, amik gluténmentes kenyerekhez is passzolnak.

Mutatunk 5 féle alternatív lisztet, és azok legideálisabb felhasználását!


Kókuszliszt

• Ez a sokoldalú lisztféle kiválóan használható sütéshez és főzéshez is egyaránt.
• Aromájával leginkább édes süteményekhez passzol.
• Müzlik, turmixok, smoothie-k rosttartalma növelhető vele.

Mandulaliszt

• Tökéletes választás édes és sós süteményekhez egyaránt.
• Alacsony szénhidráttartalmú kenyerek sütéséhez is ideális.
• Müzlit, turmixokat, smoothiekat is ízesíthetünk vele.
• Levesek vagy mártások sűrítésére is alkalmas.

Lenmagliszt

• Enyhén diós aromájával elsősorban sós ételekhez, kenyerekhez illik, de piskóta-félékben is használható.
• Magas rosttartalma miatt rendkívül nagy mennyiségű nedvességet tud felvenni.
• Ideális levesekhez és főzelékekhez is.

Szezámmagliszt

• Ideális gluténmentes kenyerekhez, pizzatésztákhoz, sós péksüteményekhez.
• Emelhetjük vele krémes ételek rosttartalmát.
• Panírmorzsaként is kiválóan alkalmazható.

Bambuszrostliszt

• Széles körben felhasználható, mellékízektől mentes lisztféle.
• Sós és édes ételekben is ki lehet vele váltani a gabonalisztet.
• Nagy mennyiségű nedvességet tud felvenni, így alkalmas ételeink sűrítésére is.

Nézd meg egészséges lisztféléinket a Reformlisztek, tészták kategóriánkban!

 

Csak óvatosan, ha módosítani szeretnél reformlisztet tartalmazó recepteken!

Kreatívnak lenni ér, de csak körültekintően!

Rengeteg nagyszerű gluténmentes, reform lisztes receptet lehet találni a neten. Számos gasztroblogger igyekszik elárasztani finomabbnál finomabb, és egészséges sütemény receptekkel az internetet és a közösségi média felületeit. Még a tapasztaltaknak is sokszor szinte mérnöki munka kidolgozni a legjobb arányokat a legízletesebb, legszebb, legszuperebb állag elérése érdekében, nem ám csak találomra öntözik össze a hozzávalókat, éppen ezért mindenkinek van egy rémálma: hogy a receptjükben megadott típusú lisztet valaki mással helyettesíti. Ennek ugyanis az lehet az eredménye, hogy a produktum a kukában végzi. Aki rutinosan használ már alacsony szénhidráttartalmú diéta és/vagy gluténérzékenység miatt reform liszteket, az tudja, hogy szinte mindegyik fajta liszt máshogy viselkedik. Nagyon eltérő tulajdonságúak, ezért Vannak bizonyos szempontok, amiket nem árt szem előtt tartani ezek alkalmazása során.

Minden lisztnek más a vízfelvevő képessége, így a gluténmentes receptekben megadott lisztek fajtáján és mennyiségén változtatni nagy rizikót hordoz magában. Búzaliszt sem váltható ki 1:1 arányban akármilyen más lisztfélével, ugyanígy a reform lisztek variálása sem szerencsés: például, ha egy receptben 100 g mandulaliszt van, azt semmi esetre sem szabad 100 g kókuszliszttel helyettesíteni, ugyanis a kókuszliszt jóval több nedvességet szív fel!

A reform lisztek keverhetőek egymással, de keverék alkalmazása esetén is fontos a receptben megadott mennyiségeket betartani, ha nem szeretnénk túl kemény, száraz vagy épp túlságosan nedves tésztát kapni.

A gluténmentes lisztek nem képeznek olyan ruganyos tésztát, mint amelyek glutént tartalmaznak! Ha nyújtható, gyúrható tésztát szeretnénk kapni például mandulalisztből, akkor szükség lesz valami kiegészítőre, ami ruganyossá tudja tenni: erre alkalmas az útifűmaghéj, a xantán, guar gumi, de a konjac liszt is.

Nézd meg reform összetevőket tartalmazó receptjeinket!

Az oldal tetejére