Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Életmódváltás sikeresen

@kalivodatimi
Életmódváltás sikeresen - Először is mi lenne, ha ezúttal változtatnál valamin?
Először is mi lenne, ha ezúttal változtatnál valamin? Méghozzá azon, hogy nem holnap vagy hétfőn startolsz, hanem már ma elkezded az életmódváltást!

Bizonyára nem először ugrasz neki ennek, talán sokszor kezdtél már fogyókúrába vagy alakreformba az étrended megváltoztatásával és lendületesen elkezdtél mellé sportolni is, ha addig az nem volt része a napjaidnak. Az is biztos, hogy volt, amikor ebbe beletört a bicskád. Megnyugtatásul tudd, hogy nem Te vagy az egyetlen, akinek rögös ez az út, sokan jártunk már úgy, hogy sikertelenül vágtunk bele a diétába, fogyókúrába, kilók elleni küzdelembe.

Ez nem jelenti azt, hogy képtelen vagy célba érni, csupán annyit, hogy nem jó a taktikád!

Legtöbben a türelmetlenség miatt buknak bele, és a türelem nem abban rejlik, hogy adsz még időt magadnak holnapig vagy hétfőig, esetleg január 1-ig arra, hogy korlátlanul és válogatás nélkül minden ételt elfogyaszthatsz, amit a szemed megkíván, hanem abban, hogy megfontolt lépésekkel haladsz a cél felé. Rövidtávú tervek helyett hosszabb távban gondolkodj: ne holnapra akarj több kilótól megszabadulni, és ne is holnapra akarj „tökéletesen étkezni”, hanem adj időt magadnak, hiszen egy hosszú út áll előtted, amit képes vagy megtenni, de nem sprintben, hogy az első 3 méteren orra is bukj.

Az életmódváltás gyakorlatilag egy új élet kezdete:

Ugye Te sem gondolod, hogy olyan egyszerű becsapni magad mögött az ajtót, és egy csettintésre kilépni a jelenlegi életedből, hogy holnaptól egy teljesen más ember légy, teljesen más szokásokkal, teljesen más ízléssel, teljesen más szemlélettel?! Szuper, ha eldöntötted, hogy innentől kezdve felelősségteljesen és tudatosan táplálkozol, és a kanapé helyett időnként a futópályát vagy a kondi gépeit koptatod, de ahhoz, hogy ez az elhatározás ne fulladjon máról holnapra kudarcba, bizonyos fokozatosságra kell intened magad, és fel kell arra készülni, hogy lesznek hibák, amiket elkövetsz. Lesz, hogy egészen estig egészséges ételeket fogsz fogyasztani, de este kicsúszik a lábad alól a talaj valamiért, és olyat eszel, ami ellen szigorú fogadalmat tettél. De az is lehet, hogy a barátok hívnak el pizzázni, és nem tudsz a társaságnak nemet mondani, az a fránya pizza pedig lecsúszik. Ez az, amiben igazán szükséged lesz a kompromisszum-készségre, hiszen általában ezen a ponton szokott vége szakadni az újonnan elkezdett életmódváltásnak, amikor „hibázik” az ember. Márpedig a hibák nem stop táblák, semmi okod ilyesmi miatt feladni. Ezek csak rögök az úton, melyeket időnként sikerül kikerülnöd, de van, hogy rálépsz. Semmi baj, csak menj tovább!

Ahányszor feladod, annyiszor kezdheted újra!

Láttál már zsákban futó versenyt, amin gyerekek indultak? A startvonaltól a célig mindenki végig megy, és ütközben mindannyian elesnek egyszer vagy akár többször is, de láttál már olyat, hogy valamelyik gyerek mindannyiszor visszamegy a start vonalhoz, ahányszor elesik? Ilyen nincs. Mind feláll, és ugyanazzal a lelkesedéssel ugrándozik tovább a cél felé, mint amivel elindult, és egyiknek sem jut eszébe azzal büntetni magát, hogy teljesen elölről kezdje újra és újra. Te se tedd ezt magaddal! Ha kezdő életmódváltóként (vagy ha úgy tetszik, fogyókúrázóként) hagyod az egészet a francba csak azért, mert nem sikerült valaminek ellenállnod, vagy mert nem tudtál magadon erőt venni a sporthoz ezen a napon, akkor a lehető legnagyobb hibát követed el. Nem az a hiba, amit annak vélsz, hanem a feladás!

Egyes nézetek szerint 21 nap kell ahhoz, hogy egy új rendszer beépüljön az életedbe, és szokásoddá váljon

21 nap, amit tekinthetünk betanulási időnek is, vagy beszoktatásnak. Olyan, mint egy új munkahely, ahol ugyancsak kapsz időt beletanulni a munkafolyamatokba, beilleszkedni a társaságba. Senki sem várja el, hogy első naptól olyan profi legyél, mint a nyugdíjazott kolléga, akinek a helyére felvettek. Tehát minden okod megvan arra, hogy türelemmel haladj előre a célod felé, a hibákat pedig konstatáld, és aztán nézd el magadnak, ugyanis mind ahányszor feladod, annyiszor kell újra és újra elölről kezdeni ezt a minimum 21 napos utat afelé, hogy megszokd az új életmódot, és könnyebben lemondj a régi csábító ételekről, melyek rombolták az egészségedet, és akár még elhízáshoz is vezettek.
 

Vissza ide: Életmód blog
Az oldal tetejére