Barion Pixel
Az oldalunk használatával hozzájárulsz a cookie-k alkalmazásához, amelyekről bővebben olvashatsz az Adatkezelési Tájékoztatónkban.

Divattá vált a gluténmentes táplálkozás?

@kalivodatimi
A gluténmentes étrend alternatívái, mint a mandulaliszt, kókuszliszt, lenmagliszt, szezámmagliszt vagy tökmagliszt, jelentős tápláló értékkel rendelkeznek, és az NCGS tüneteinek enyhítésében segíthetnek.
Sokan azt hiszik, azért örvend akkora népszerűségnek manapság a glutén kerülése, mert divattá vált, és értelmetlenül esznek egyre többen gluténmentes ételeket. Pedig az igazság az, hogy a glutén nem csak annak okozhat gondot, aki cöliákiában szenved, létezik ugyanis nem cöliákiás gluténérzékenység is!

Mi az NCGS és milyen tünetekkel jár?

Az "NCGS" (Non-Celiac Gluten Sensitivity) egy olyan állapot, amelyben gluténérzékenységre utaló tüneteket tapasztalhatunk.Az NCGS hasonló tünetekkel járhat, mint a cöliákia:

▪️ Hasfájás
▪️ Puffadás
▪️ Émelygés
▪️ Hasmenés vagy székrekedés
▪️ Fáradtság
▪️ Fejfájás
▪️ Izomfájdalom
▪️ Bőrkiütések

Az NCGS nem egyenlő a gluténmentes étrenddel való kísérletezéssel vagy “divatdiétákkal”, hanem egy valódi, kellemetlen tünetekkel járó állapot.

Mit tehetünk, ha nem cöliákiás gluténérzékenységgel küzdünk?

Az NCGS esetén ajánlott a gluténtartalmú élelmiszerek kiiktatása az étrendből. Búzaliszt helyett a maglisztek, mint például a mandulaliszt, a kókuszliszt, lenmagliszt, szezámmagliszt vagy tökmagliszt olyan alternatívákat jelenthetnek, ráadásul sokkal táplálóbbak a búzalisztnél. Alacsonyabb szénhidráttartalommal rendelkeznek, mint a búzaliszt, és jelentős mennyiségben tartalmaznak rostokat, vitaminokat és ásványi anyagokat, valamint magasabb aminosav-tartalommal büszkélkednek. Glikémiás indexük alacsonyabb, ami kedvező hatással lehet az inzulinérzékenységre és a cukorbetegség kialakulásának kockázatára.

Készítsd el a hagyományos ételeidet gluténmentes lisztfélékkel, és mondj búcsút az glutén okozta kellemetlen tüneteknek!

Vissza ide: Életmód blog
Az oldal tetejére